БизнесНовини

ИСТИНСКИТЕ причини за служителите да останат във фирмата

idea_light_bulb
236views

Независимо в коя индустрия сте заети е изключително важно да знаете какво мислят и чувстват вашите служители за вашата компания и техните позиции.

В повечето случаи, когато някой напуска посочва пред човешки ресурси като причина за напускането си заплатата. В действителност има неща, които биха могли да задържат служителя въпреки по-високо предлаганата другаде заплата.

Ето нашите предложения защо служителят би избрал да остане във фирма и няколко съвета как да ги постигнете…

Чувството да си част от екип

team_work

Човек се чувства добре да е част от екип, тъй като това означава да работи за обща цел. Хората работят различно, когато всички те имат общо разбиране и са част от нещо уникално. Така е по-вероятно служителите да решат да останат в компанията. Те не искат да напуснат и изоставят колегите си, защото да се сработили добре и знаят, че тяхната роля е важна и ценена.

Съвет: За да укрепите офис културата, организирайте някои дейности за изграждане на екип. Това може да насърчи служителите ви да се чувстват като значима част от екипа и да подобрят връзките помежду си.

Подкрепящо лидерство / силен мениджър

Една от най-значимите причини. Бъдете истински поддръжник на вашия персонал и му помагайте да расте. „Лошият мениджър” е една от ключовите причини работниците да напуснат. Хората имат различни определения за „лошо“, но повечето от тях се оплакват, когато мениджърът не чуе обратната им връзка. Наличието на добър ръководител е важна причина за текучеството на персонала. Лидерите трябва да бъдат образци за подражание, така че тяхното отношение и култура да могат да бъдат предадени на цялата компания.

Съвет: Винаги бъдете честни с екипа си и правете това, което казвате. Доверете се на вашите служители и те ще ви се доверят.

Менторска програма

puzzle_mentor_program

Хората трябва да бъдат насърчавани да учат всеки ден. Менторите са на разположение, за да предложат съвети и съдействие и да помогнат за развитието, което очаквате в бъдеще. Постоянното усъвършенстване и наличието на някой, към когото да се обърнете за съвет и  да поискате помощ помага изключително много не само за задържане на персонала, но и за поддържането на висока мотивация и резултати.

Съвет: Изисквайте от служителите си да се учат и да им бъде помагнато. Това кара хората да чувстват развитие, без да е необходимо да сменят позицията си.

Те вярват в това, което правят, защото има смисъл

Когато хората се чувстват уважавани и важни, те са по-доволни от професията си. Виждайки, че допринасят за компанията, служителите остават лоялни дълги години и наистина се грижат за бизнеса. Те се интересуват от това, което компанията прави и искат да помогнат за нейния успех. Не е възможно да накарате някого да се развълнува от нещо, така че това желание трябва да идва от служителите.

Съвет: Влечението към работа не може да се преподава в клас, но може да се повлияе от мениджъра, ментора и страхотният екип. Ако агентите не виждат резултати от работата си, помогнете им да разберат какво трябва да бъде коригирано.

Кариерен растеж, обучение и развитие

Нивото на ангажираност към организацията е един от ключовите елементи в намеренията на всеки служител да напусне. Ангажираността е пряко свързана с възможностите за развитие, така че предлагайки обучение, вие получавате отдаденост към вашата компания. Агентите, които имат възможност да се развият и придобият нови умения, няма да напуснат.

Ако сте разпознали таланта, стремете се да популяризирате възможността и да развивате нови мениджъри отвътре в компанията. В допълнение към официалните възможности за обучение, помислете и за коучинг за личностно развитие. Коучингът помага да се развие висок морал и подобрява ефективността и производителността.

Работете от различни места

work_from_anywhere

В настоящата ситуация повечето фирми и техните служители работят от уюта на техните домове. Един ден това ще се промени (отново) и някои от служителите ще са готови да се върнат в офиса. Други обаче, очакват опцията за работа от вкъщи да остане под една или друга форма. „Вкъщи“, разбира се, може да бъде всяко място със стабилна и сигурна интернет връзка, позволяваща на служителите да изпълняват ежедневните си задължения. През зимата „вкъщи“ може да бъде столицата или всеки град, а пролетта и лятото морския бряг или планинските курорти.

Съвет: Помислете за хибридния подход към работата в офиса и предлагането на гъвкави възможности за отдалечена работа на служителите.

Вярвайте в мисията и визията на компанията

Много хора, които остават по-дълго от една или две години, постепенно започват да се привързват към работната среда и към визията на компанията. Например, ако работите за производител на автомобили, бихме могли да предположим, че се интересувате от развитието на транспорта и по-специално електрически автомобили или спортни автомобили и т.н.

Служителите остават, когато вярват в мисията и визията на компанията. Обикновено мисията е свързана с увеличаване на печалбите и ефективността, но може да има и други значими аспекти като подобряване качеството на живот, цифрово развитие на обществото, социални ангажименти за неравностойни групи и много други. Затова е много важно да споделите вашата визия и ценности със служителите си, така че те да се припознаят в тях и покрепят постигането им.

Свързани теми: Бизнес Най-добрите технологични тенденции за 2021 г. според Gartner